Nabór wniosków dotyczących dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych
Powiatowy Urząd Pracy w Lubartowie z dniem 7 maja 2020 r. ogłasza kolejny nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników przyznawanych na podstawie art. 15zzc ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Przyjmowanie wniosków przez Powiatowy Urząd Pracy w Lubartowie odbywać się będzie do wyczerpania środków Funduszu Pracy przeznaczonych na realizację tego wsparcia.
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
- spadek obrotów o co najmniej 30% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
- spadek obrotów o co najmniej 50% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
- spadek obrotów o co najmniej 80% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie.
Szczegółowe informacje/ zasady oraz wzory dokumentów o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 dostępne są tutaj: https://lubartow.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/dofinansowanie
Wnioski można składać:
1. Drogą elektroniczną – w tym celu:
- wejdź na portal: www.praca.gov.pl
- wybierz opcję „Tarcza antykryzysowa"
- wybierz opcję „Wniosek o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającą pracowników"
- wybierz z listy jako adresata wniosku „Powiatowy Urząd Pracy w Lubartowie"
- dalej postępuj zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na stronie.
2. W formie papierowej:
- za pośrednictwem skrzynki podawczej umieszczonej w bocznym wejściu do siedziby Starostwa Powiatowego (po prawej stronie budynku) oraz w przypadku Oddziału w Kocku w skrzynce podawczej znajdującej się przed wejściem do siedziby Urzędu w Kocku, w godzinach pracy Urzędów. Korespondencja dostarczona w ten sposób, nie będzie posiadała potwierdzenia wpływu do Urzędu.
- za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres:
Powiatowy Urząd Pracy w Lubartowie
ul. Słowackiego 8
21-100 Lubartów
- Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz z załącznikami:
- Załącznik nr 1 do Wniosku – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne w powodu COVID-19.
- Załącznik nr 2 do Wniosku – Umowa o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19. W przypadku składania dokumentów w wersji papierowej do wniosku należy załączyć dwa egzemplarze podpisanej umowy.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego: nr tel.: 81 852 65 41, 81 852 65 17 lub za pośrednictwem e-mail: sekretariat@puplubartow.pl
Więcej informacji także na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakładce Tarcza Antykryzysowa: https://www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-antykryzysowa