Публикатор

Informacje dla osób niepełnosprawnych

Koordynator do spraw dostępności


Na podstawie art. 14 ust. 1 i 2 oraz art. 59 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubartowie wyznaczony został Koordynator do spraw dostępności.
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:
  • wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd,
  • przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
  • monitorowanie działalności  Powiatowego Urzędu Pracy w Lubartowie w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
 
Koordynator ds. dostępności w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubartowie
Waldemar Komar
tel. 81 852 65 41
e-mail: wkomar@pup-lubartow.pl


Tłumacz języka migowego

W kontakcie z urzędem osoba uprawniona (głucha lub głuchoniewidoma) ma prawo do pośrednictwa osoby przybranej lub tłumacza języka migowego.
 
Świadczenie to jest BEZPŁATNE i przeznaczone dla osób uprawnionych będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Informacja dla osoby uprawnionej

Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w PUP z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z trzydniowym wyprzedzeniem i dokonać zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.
 

KROK 1. Wybierz preferowany przez siebie sposób komunikacji

 
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej i chcąca skorzystać z osobistej pomocy tłumacza może przesłać zgłoszenie za pomocą:
  • poczty elektronicznej – lulb@praca.gov.pl lub sekretariat@pup-lubartow.pl ;
  • elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP;
  • faksu (81) 852 65 11;
  • złożenie bezpośrednio do sekretariatu pok. 14 II piętro;
  • przesłanie pocztą na adres Powiatowego Urzędu Pracy w Lubartowie ul. Klemensa Junoszy Szaniawskiego 64, 21-100 Lubartów.
i dokonać zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.

Zamiar skorzystania z usługi certyfikowanego tłumacza należy zgłosić  na piśmie. 
 
Zgłoszenie powinno zawierać:
  • imię i nazwisko osoby zainteresowanej;
  • propozycję terminu;
  • krótkie określenie sprawy;
  • kontakt zwrotny, na który zostanie nadesłana informacja z potwierdzeniem spotkania.
  • UWAGA: W zgłoszeniu należy koniecznie zaznaczyć metodę komunikowania się: polski język migowy (PJM), system językowo-migowym (SJM) czy sposobie komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN).

KROK 2. Po wyborze formy kontaktu wyślij zgłoszenie


Zgłoszenia przesłane faksem lub pocztą elektroniczną, w dni wolne lub poza godzinami pracy PUP Lubartów będą rejestrowane i potwierdzane, w pierwszy dzień roboczy następujący po dacie odbioru.

Termin umówienia spotkania zależy od aktualnej dostępności tłumacza. O miejscu i terminie osobistego spotkania z tłumaczem PUP Lubartów poinformuje w dniu rejestracji. na adres mail lub numer telefonu podany przez osobę zainteresowaną w zgłoszeniu.
 

KROK 3. Przyjdź w umówione miejsce o umówionej porze

 
PUP Lubartów udostępnia dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w formie dostępnej dla osób uprawnionych, na ich wniosek.
 

Załączniki

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego 2021
Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego 2021.pdf 1939 KB

Informacje o publikacji dokumentu