Nabór wniosków dotyczących dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych

Print Drukuj

Nabór wniosków o dofinansowanie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla samozatrudnionych przedsiębiorców w Lubartowie rusza 7 maja 2020 r. Wsparcie przyznawane jest na podstawie ustawy z 2 marca 2020 r. Dofinansowanie zależy od wykazania spadku obrotów gospodarczych, zdefiniowanego jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług. Obliczenia dofinansowania opierają się na trzech przedziałach spadku: 30% - 50% minimalnego wynagrodzenia, 50% - 70% i 80% - 90%. Dokumentacja oraz szczegółowe zasady dostępne są na stronie Powiatowego Urzędu Pracy w Lubartowie.

Wnioski można składać elektronicznie poprzez portal www.praca.gov.pl lub w formie papierowej. Wersja papierowa wymaga skorzystania z odpowiednich skrzynek podawczych lub wysłania pocztą. Aby uzyskać dofinansowanie, przedsiębiorcy muszą złożyć odpowiedni wniosek z wymaganymi załącznikami, w tym formularzem informacji i umową o wypłatę dofinansowania.

W przypadku składania dokumentów w wersji papierowej należy dostarczyć dwa egzemplarze podpisanej umowy. Dla dodatkowych informacji dostępne są numery telefonów oraz adres e-mail do kontaktu. Więcej informacji można znaleźć również na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

 
Nabór wniosków dotyczących dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych

Powiatowy Urząd Pracy w Lubartowie z dniem 7 maja 2020 r. ogłasza kolejny nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników przyznawanych na podstawie art. 15zzc ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Przyjmowanie wniosków przez Powiatowy Urząd Pracy w Lubartowie odbywać się będzie do wyczerpania środków Funduszu Pracy przeznaczonych na realizację tego wsparcia.
 
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
  • spadek obrotów o co najmniej 30% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
  • spadek obrotów o co najmniej 50% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie,
  • spadek obrotów o co najmniej 80% – dofinansowanie może być przyznane w wysokości 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia miesięcznie.
 
Szczegółowe informacje/ zasady oraz wzory dokumentów o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19  dostępne są tutaj: https://lubartow.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/dofinansowanie


Wnioski można składać:
1. Drogą elektroniczną – w tym celu:
  • wejdź na portal: www.praca.gov.pl
  • wybierz opcję „Tarcza antykryzysowa"
  • wybierz opcję „Wniosek o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającą pracowników"
  • wybierz z listy jako adresata wniosku „Powiatowy Urząd Pracy w Lubartowie"
  • dalej postępuj zgodnie z instrukcjami znajdującymi się na stronie.
lub złóż wniosek przez platformę e-puap.
2. W formie papierowej:
  • za pośrednictwem skrzynki podawczej umieszczonej w bocznym wejściu do siedziby Starostwa Powiatowego (po prawej stronie budynku) oraz w przypadku Oddziału w Kocku w skrzynce podawczej znajdującej się przed wejściem do siedziby Urzędu w Kocku, w godzinach pracy Urzędów. Korespondencja dostarczona w ten sposób,  nie będzie posiadała potwierdzenia wpływu do Urzędu.
  • za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres:
    Powiatowy Urząd Pracy w Lubartowie
    ul. Słowackiego 8
    21-100 Lubartów

     
Aby uzyskać dofinansowanie przedsiębiorca powinien złożyć:
  • Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz z załącznikami:
  • Załącznik nr 1 do Wniosku – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne w powodu COVID-19.
  • Załącznik nr 2 do Wniosku – Umowa o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19. W przypadku składania dokumentów w wersji papierowej do wniosku należy załączyć dwa egzemplarze podpisanej umowy.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego: nr tel.: 81 852 65 41, 81 852 65 17  lub za pośrednictwem e-mail: sekretariat@puplubartow.pl

Więcej informacji także na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakładce Tarcza Antykryzysowa: https://www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-antykryzysowa
 
Informacje o publikacji dokumentu