Koordynator do spraw dostępności
Na podstawie art. 14 ust. 1 i 2 oraz art. 59 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubartowie wyznaczony został Koordynator do spraw dostępności.
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- monitorowanie działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Lubartowie w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Koordynator ds. dostępności w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lubartowie
Waldemar Komar
tel. 81 852 65 41
e-mail: wkomar@pup-lubartow.pl
Tłumacz języka migowego
W kontakcie z urzędem osoba uprawniona (głucha lub głuchoniewidoma) ma prawo do pośrednictwa osoby przybranej lub tłumacza języka migowego.
Świadczenie to jest BEZPŁATNE i przeznaczone dla osób uprawnionych będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Informacja dla osoby uprawnionej
Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w PUP z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z trzydniowym wyprzedzeniem i dokonać zgłoszenia w celu rezerwacji wizyty.KROK 1. Wybierz preferowany przez siebie sposób komunikacji
Osoba zainteresowana załatwieniem sprawy urzędowej i chcąca skorzystać z osobistej pomocy tłumacza może przesłać zgłoszenie za pomocą:
- poczty elektronicznej – lulb@praca.gov.pl lub sekretariat@pup-lubartow.pl ;
- elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP;
- faksu (81) 852 65 11;
- złożenie bezpośrednio do sekretariatu pok. 14 II piętro;
- przesłanie pocztą na adres Powiatowego Urzędu Pracy w Lubartowie ul. Klemensa Junoszy Szaniawskiego 64, 21-100 Lubartów.
Zamiar skorzystania z usługi certyfikowanego tłumacza należy zgłosić na piśmie.
Zgłoszenie powinno zawierać:
- imię i nazwisko osoby zainteresowanej;
- propozycję terminu;
- krótkie określenie sprawy;
- kontakt zwrotny, na który zostanie nadesłana informacja z potwierdzeniem spotkania.
- UWAGA: W zgłoszeniu należy koniecznie zaznaczyć metodę komunikowania się: polski język migowy (PJM), system językowo-migowym (SJM) czy sposobie komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN).
KROK 2. Po wyborze formy kontaktu wyślij zgłoszenie
Zgłoszenia przesłane faksem lub pocztą elektroniczną, w dni wolne lub poza godzinami pracy PUP Lubartów będą rejestrowane i potwierdzane, w pierwszy dzień roboczy następujący po dacie odbioru.
Termin umówienia spotkania zależy od aktualnej dostępności tłumacza. O miejscu i terminie osobistego spotkania z tłumaczem PUP Lubartów poinformuje w dniu rejestracji. na adres mail lub numer telefonu podany przez osobę zainteresowaną w zgłoszeniu.
KROK 3. Przyjdź w umówione miejsce o umówionej porze
PUP Lubartów udostępnia dokumenty niezbędne do załatwienia sprawy, w formie dostępnej dla osób uprawnionych, na ich wniosek.