Uwaga Pracodawcy!
Informujemy, że z dniem 1 czerwca 2025 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
Nowe przepisy wprowadzają zmiany dotyczące sposobu zgłaszania ofert pracy przez pracodawców do urzędów pracy oraz ich publikowania w nowym systemie ePraca- który zastępuje dotychczasową Centralną Bazę Ofert Pracy.
Najważniejsze zmiany obejmują: nowy tryb przekazania ofert pracy do urzędów, obowiązek korzystania z systemu ePraca, ujednolicenie zasad upowszechniania ogłoszeń o pracy.
Art. 83 ust. 2 pkt 1 tej ustawy określa, że oferty pracy do ePracy obowiązkowo zgłaszają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902) tj.:
1. organy władzy publicznej;
2. organy samorządów gospodarczych i zawodowych;
3. podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
4. podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
5. podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Efektem przedmiotowej zmiany ma być zwiększenie liczby ofert pracy realizowanych przez urzędy pracy a tym samym ułatwienie osobom bezrobotnym i osobom poszukującym pracy poszukiwania pracy. Dotyczy to w szczególności ofert pracy na stanowiska specjalistyczne.
Zapraszamy do składania ofert pracy przez elektroniczny formularz zgłoszenia oferty pracy dostępny w serwisie: praca.gov.pl